Välkommna till min blogg!

Hej allihop!


Egentligen har jag länge tänkt att jag inte skulle skaffa någon blogg, det räckte med att hålla reda på helgon, tyckte jag! Men efter att ha tillbringat förmiddagen med att hjälpa pojkvännen lägga upp en blogg till hans projekarbete så är jag fast! Senare ikväll kommer jag att avsluta min helgon och istället använda bloggen!

Egentligen är vi allihop väldigt speciella och ovanliga. Sverige är ett ovanligt land! Det är inte många länder av världens 236 som har yttrande- och tryckfrihet! Att få skriva precis vad man vill och ha rättigheten att få tala för sina åsikter! Det är speciellt och det är något som alla bloggare utnyttjar mer eller mindre... Själv är jag inte extremt road av just politik, men vissa ämnen och delar av den tycker jag är intressante och jag tror att det blir en hel del politiska åsikter trots allt här!

Min blogg kommer också försöka skildra mitt liv, min verklighet, så mycket som möjligt. Jag önskar det hade varit poppis tidigare i mitt liv. Det känns som om jag hade mycket mer att skriva om tidigare... Under nian hade jag en hel massa åsikter, inte minst om den internationella politiken. Det hade varit kul att nu i efterhand kunnat läsa om vad man tyckte då - mer än en instucken mening här och var i dagboken menar jag! För den kommer jag inte att sluta med oavsett hur många olika e-dagböcker jag har. I slutet finns det ingenting som går upp emot papper och penna, stavfel och sidor där bläcket är svagt för att man fällt några tårar. Tårar finns inte på nätet. Det finns i alla fall inga buckliga papperssidor som kan avslöja dem...

Jag ska försöka att skriva regelbundet, men jag vet redan nu hur det blir med den saken... till sist kommer jag att tröttna mer eller mindre... men den dagen den sorgen! Nu är det kväll och snart dags att logga in på msn för en stunds skvällrande med alla vänner som flyttat långt, långt bort för fortsatta studier!


En fortsatt god kväll önskas!


MVH//Emma

Små spår

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0