Raggarbilar och plugg...!!

Har jag tidigare nämnt att vi bor ganska nära ett trafikljus? Faktum är att man ser korsningen ifrån vår balkong. Att det finns raggare är väl inte direkt något nytt för någon ifrån Vetlanda, men till skillnad från Vetlanda så håller de flesta raggarna här faktiskt en viss klass. Vilket i stora drag går ut på att de inte kör gamla Volvo 740 utan BMW. Dessutom BMW med stora moroter som är ganska nya, allt för att imponera på oss tjejer såklart... Hur som, det värsta med detta är nämligen att de till skillnad från Volvo-raggarna inte behöver ta bort ljuddämparna för att höras, de hörs så bra ändå! Och om nu någon tar bort sin ljuddämpare, eller ännu bättre, har en kompressormatad bil så hörs de alldeles UTMÄRKT! Särskilt om man betänker att de använder trafikljuset som en slags startsignal för att köra ikapp de 500 meterna till järnvägsövergången...! Hur många dounots som gjorts i trafikljuser vet jag inte ens! Det är dock en svart cirkel i mitten så det är inte bara en gång! "Dimman ligger tät" brukar de skriva i spänande böcker. Det gör den här med, bara inte samma sorts dimma...

I övrigt så är det bara en massa plugg... företagsspelet  kommer i veckan om det är massor av inlämningar och frågor som vanligt.  Därför sitter jag mest i soffan framför tv:n och pluggar.. eller sitter vid youtube och pluggar "inte alls" http://www.youtube.com/watch?v=qo1d6ttbAq8 välj själva...

Små spår

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0