Att åka lastbil är nästan inte alls som att åka bil... lr nåt...

I söndags var jag med älskling på jobbet igen :-) Det är så mysigt att åka lastbil! Inte alls som att åka vanlig bil! Man sitter så högt upp och ser allting så bra... och man kan ta upp hela filen med gott samvete, och inte bara för att man är en dålig chufför...! (Skulle nog passa somliga, inga namn nämnda, väldigt bra!) Det regnade lite lätt och var sånt där riktigt "bilåkarväder" ute.

Vi började i Karlshamn med att Kim lastade upp bil och släp (jag hjälpte till på ett litet hörn och drog in lätta pallar med palljagare iofs ;-p) Det är imponerande att se någon backa intill 24m långt ekipage! Jag skulle aldrig ens försöka mig på det! Vanlig bil med släpkärra funkar, men där någonstans går min smärtgräns! Så visst känner man sig lite stolt över pojken sin när han backar den där stora lastbilen med släp efter!

Nåväl när det är upplastat är det bara att koppla ihop allting igen och bege sig av på E22 mot Kristianstad och Schenkers teminal där som ligger strax utanför i Önnestad. Där lossar och lastar man och försätter sedan till Helsingborg för att om igen lossa och lasta. Efter Helsingborg tillbaka till Önnestad för lossnin/lastning och sedan hem till Karlshamn för lossning. Ett evigt lastande och lossande med andra ord!

Men emellan allt lastande och lossande hinner man med en massa saker. Om man till exempel har omöjligt mycket att läsa inför en föreläsning är det perfekt att sitta och läsa. Om man är så duktig att man har läst allt man vill kan man bara sitta och småprata och mysa och titta på månen, stjärnorna och den underbara natthimlen. Turen börjar nämligen klockan tre på eftermiddagen och slutar normalt sett klockan tre på natten!  Det är så mysigt..! Lite samma känsla som man fick den där veckan jag var med honom när han låg och körde på sverige... Det känns som en sedan länge bortglömd husvagnssemester eller så... Och stackars de som inte bländar av i tid... för lampor finns det så det räcker och blir över...!

Nå visste för att det är mysigt och coolt att åka lastbil.. men hur coolt hade det inte varit med en sån här...? ;-p



Alltså inte för att jag ens har C-kort... men det där är HA-BEGÄR!!

Små spår
Från söta lilla Emelie

Jag vill också ha!! :D

2009-03-18 @ 17:53:09
Besök min blogg http://allofmyheart.blogg.se/

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0