Emma, Jens och lilla Alma!

Nu har vi precis kommit hem ifrån Emma och Jens och deras underbart söta lilla dotter Alma! Det var jättemysigt och fint hos dem. Vi fikade och en av deras katter somnade i knäet på mig :-) En nalle gav vi till Alma och så självklart det traditionella "Grattis och lycka till"-kortet och så en dikt som ska ge lycka i livet... Sju verser ska den ha för att vara lyckosam så sju verser blev det... :-)


Är det sant att jag håller ett barn på min arm
och ser mig själv i dess blick
Röda små kinder och andedräkt varm
mitt hjärta att slå barnet fick

Du skrattande knyte med solblekt hår
hur fick jag dig i min famn
Nu har vi väntat i nästan ett år
det var dags att få ge dig ett namn

Med dig, lilla barn, är inget längre givet
ingenting mer detsamma
Du har redan förändrat hela livet
för din pappa och din mamma

Vi visar lyckliga upp vårt under, vår skatt
den gåva vi fått att bevara
Ett barn att få älska och kyssa godnatt
en lycka för stor att förklara

Du ler så du strålar din själ lyser klar
inom dig bara godhet bo
Din doft är speciell och underbar
du ger oss på världen tro

Ditt liv ska vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg
Att skydda dig mot ont är en självklarhet
föräldrarna din skyddande borg

Vi vill se dig sova sött, och varje gång du vaknar
så vill vi se dig le
Förväntansfullt mot världen
och allt vad den kan ge


Små spår

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0