En vän

En flicka som skrattar

En flicka som ler

En flicka som gråter

När du inte ser


En vän är den som ser

dig även då du inte ler

Den som stannar, fast alla går

den som frågar hur du mår


En flicka som skrattar

En flicka som ler

En flicka som gråter

När du inte ser


En vän är den som bryr sig, som inte sviker

fast andra en efter en viker

En vän är den som stannar kvar

när alla andra far


En flicka som skrattar

En flicka som ler

En flicka som gråter

När du inte ser


Den som stannar, blir den som sedan hjälper dig

hon säger; en annan gång ger du tröst åt mig

Äkta vänner ger och tar

för att vänskapen alltid ska leva kvar


En flicka som skrattar

En flicka som ler

En flicka som gråter

När du inte ser


Livet växlar, och kärlek likaså

men vänner måste man alltid kunna lita på

Vänner sviker aldrig, de vågar öppna ögonen och ser

just Dig som den du är


En flicka som skrattar

En flicka som ler

En flicka som gråter

När du inte ser


Och tänk på, att en vän är det dyrbaraste du har

så försök ha dem kvar

Låt dem få veta, hur viktiga de är

tala om för dem att du alltid finns där


En vän är

En flicka som kan skratta

En flicka som kan le

En flicka som kan gråta

Och låta dig se

©
Emma Ekström


Små spår
Från söta lilla Issa

den där är jätte fin!

2008-11-16 @ 20:04:18
Besök min blogg http://glittervakuum.wordpress.com
Från söta lilla Emma

säker på att den inte är jättefin...? :-p

2008-11-17 @ 19:04:33
Besök min blogg http://risingstar.blogg.se/
Från söta lilla Lisa

helt j*vla underbar!! =)

2008-11-28 @ 10:04:18
Besök min blogg http://darkstarlet.blogg.se/

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0