Flytt, skola å säkert en massa annat!

Som jag redan förutspådde för länge sedan är jag världssämst på att hålla igång den här bloggen! *suck* Men kanske ska man orka ta tag i det igen. Jag kan skylla på att det har varit mycket i skolan eller så, men det är ju lika mycket för alla...

Sedan jag senast skrev här har jag flyttat. Från en central trea i Ronneby på 68kvm till en helt underbar 2,5 i Karlshamn. 99kvm och bara några få meter ut till havet! Perfekt! Det blir bara inte bättre än så här! Lägenheten ligger i ett vackert 1700-talshus i den äldsta delen av staden och är komplett med charmiga takbjälkar och gamla brädgolv!

Jag får också äntligen se min älskade pojk mer! I mars bytte han jobb och började arbeta på Blekinge Budtjänst AB här nere i Karlshamn. Under sju månaders tid såg jag honom fyra dagar i månaden så nu när jag ser honom varje dag är jag överlycklig! Aldrig mer köra på Sverige, snälla älskling! Hur som trivs vi jättebra här nere. Det är så vackert att bo vid kusten!



Hur kan man vara ledsen när hösten ser ut så här?! Strandpromenaden var så vacker i sommras att jag inte trodde att jag någonsin skulle hitta vackrare natur. Och det gjorde jag väl inte heller på sätt och vis, men att se de färgsprakande löven spegla sig i havet nu under hösten har verkligen varit så fint!

Vad har hänt mer? Vi har varit flytthjälp under hösten. Inte nog med att vi själva flyttade i augusti utan två gånger till har jag upptäckt fler muskler än jag ens visste om att jag hade ;-) Först var det när Kims mamma skulle flytta, och en månad senare flyttade Kims mormor :-) Nu kan vi väl ta det lite lugnt på flyttfronten ett tag...? Det gick hur som jättebra båda gångerna!

Vad har mer hänt? Jag har varit ombord på Fulton om igen och seglat, men det förtjänar faktiskt en egen rubrik senare under veckan! Jag har också läst lite kurser såklart ;-) Har ännu inte missat en enda tenta - och det är jag glad över. Det är hemskt nog att göra dem en gång, och vill definitivt inte göra det flera! Grupparbeten, inlämnar, seminarie och annat småmysig haglar tätt nu. För tillfället är det ekonomistyrning som står på programet, men det är åtminstone intressant. Vissa kurser vill man helst bara gå i ide och vakna lagom till våren som en liten brunbjörn eller något i den stilen...

Nu är det egentligen alldeles för sent på kvällen. Det är lätt att upptäcka för det går nämligen bara dåliga repriser på tv just nu. Med andra ord borde jag sova, egentligen. Men det är så mycket man egentligen måste så ibland passar jag på att hoppa över vissa av dem! Nu, nu väntar ett hundratal sidor i min älskade den nya ekonomistyrningen innan jag kan krypa ner i sängen med gott samvete... ;-)

Små spår
Från söta lilla Issa

Jag har varit flytt hjälp med. HOS DIG!!! Du ska inte klaga

2008-11-10 @ 00:37:00
Besök min blogg http://glittervakuum.wordpress.com
Från söta lilla Issa

och ja jag skulle ge vad som helst föratt få din lägenhet. Tar du natura? ;)

2008-11-10 @ 00:38:39
Besök min blogg http://glittervakuum.wordpress.com

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0