Människan om hösten

Hösten,
en mörkvåt fingervante
som trevar i alla skrymslen,
människan,
ensam på en bänk
i en avlövad park,
hemsökt av barndomen
som andfått bankar på,
vill samla lönnlöv
och klistra i en pärm.



Någon rekommenderade Fredrik Lindströms lyrik för mig. Särskilt boken "Jag är en sån som bara vill ligga med dej". Rekommenderas varmt vidare till er som gillar... hmm vad ska jag nu säga utan att det låter fel... modern lyrik låter så tungt..! Flummig poesi är nog det närmaste jag kommer, även om det knappast är en rättvis beskrivning!

Den är till Dig gumman... så jag hoppas du läser ;-)


Små spår
Från söta lilla Issa

det var en jätte fin dikt. Är det lindström? jag bryr mig inte om vem som är gumman utan låsas att den är till mig. ;)

2008-11-12 @ 17:05:35
Besök min blogg http://glittervakuum.wordpress.com
Från söta lilla Emma

Den är såklart till dig - vem annars..? :)

2008-11-14 @ 21:47:12
Besök min blogg http://risingstar.blogg.se/

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0