NUMB3RS

Äntligen sänds nyinspelade avsnitt av den ameriskanska tv-serien Numbers här i Sverige! Den kretsar kring FBI-agenten Don Eppes (spelas av Rob Murrow) och hans yngre bror Charlie Eppes (spelas av David Krumholtz) som är matematiskt geni. Hitintills har det spelats in fyra säsonger - och serien är verkligen ett måste för en före detta NV-elev som mig som ÄLSKAR matte! Söta "Charlie" har sedan serien först sändes 2005 lockat tusentals studenter att läsa matte! (Ironiskt nog kan han själv knappt lägga ihop ett plus ett...) Nå det stoppar mig inte från att älska serien såklart! Att sedan Texas Instruments (alla som har gått NV har säkert en miniräknare/grafritare ifrån dem) efter varje avsnitt publicerar kalkyler och uppgifter som bygger på det matematik som används i programmet är ännu mer värdelöst vetande för en nyfiken NV-elev ;-)


David Krumholtz som Charlie Eppes och Rob Murrow som Don Eppes.

Små spår
Från söta lilla Kim

Även om man inte fattar så mkt av matten så är de e helt sjukt bra serie!!

2008-11-14 @ 21:39:08
Från söta lilla Em

Hmff...

2008-11-15 @ 00:12:02
Besök min blogg http://delaem.blogg.se/

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0