Det är minsann inte bara torra professorer på högskolan!

Jaha, så satt man ännu en gång framför datorn istället för att göra allt det där som man kanske borde göra, typ plugga till omtentan och så ;-p

Idag står ytterligare en föreläsning i samhällsekonomi så programmet. Det är riktigt ruskigt intressant även om själva namnet kanske antyder viss tristess. Det börjar också bli läskigt när man tänker på framtiden. Nu har jag klarat av mer än halva tiden fram till min bachelor's degree. Visserligen har jag redan bestämt mig för att läsa magister direkt efter och vid samma högskola, men efter magisterexamen väntar en del viktiga beslut som jag är väldigt glad att jag slipper ta redan nu! Ärligt talat har jag nog ingen aning om var någonstans jag vill läsa min masterexamen bland annat!

Haha på tal om samhällsekonomin så har vi en hyfsat skön föreläsare just nu. Hur som så drog han en liten kort historia  om lärdomar på tavlan innan vi slutade en av föreläsningarna någon gång i förra veckan. Historien gick så här:
Det var en gång tre möss som var ute på promenad. Plötsligt kom de till en pöl. Den första musen blev lite tveksam men gick runt pölen, precis vid kanten. Den andra musen var ännu mer tveksam och tog en ännu längre omväg. Den tredje musen såg ju hur de andra två hade tvekat så han backade, tog sats och landade... mitt i pölen!

"Och vad kan man då dra för slutsats av det här?" frågade vår föreläsare.

 - Jo, ju mer sats desto blötare mus. Och med detta avslutade han föreläsningen. Min klass kanske har konstig humor, men vi tyckte iaf det var kul ;-p

Små spår
Från söta lilla Lisa

Fy fan va bra haha

2009-02-02 @ 11:54:01
Besök min blogg http://darkstarlet.blogg.se/
Från söta lilla Lisa

emma du måste plugga om du ska klara omtentan

2009-02-02 @ 12:05:12
Besök min blogg http://darkstarlet.blogg.se/
Från söta lilla Emma

hahaha den är så skön = ) Ja humor har han i alla fall vår kära sune = )

2009-02-12 @ 16:29:06

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0