Jul- och nyårsfirande i Vetlanda

Jaha, nu var det helt plötsligt ett nytt år, och verkligen en evighet sedan jag bloggade senast! Den 18 december packade vi den lilla bilen till gränsen och körde "hem" till Vetlanda för att tillbringa helgerna med familj och gamla vänner. Och julfirande blev det minsann... Det där med att ha skilda föräldrar är definitivt inte bara en fördel ska jag be att få tala om! Man tröttnar lätt på julmat efter si sådär en fyra julbord på tre dagar... Jaja, hur som var det mysigt och trevligt att få träffa alla. I mellandagarna hann vi också med att skruva med en hel uppsättning bilar. Inte bara vår lilla golf utan också några saabar och en ford hanns med hemma i pappas verkstad.

Jag har också åkt skridskor, eller snarare försökt lära mig åka. Jag kan fortfarande inte stanna, hur mycket min älskade lilla bandyspelare än försöker lära mig. (Emmie vet precis hur bra han är på att lära någon stanna ;-p) Björn och Fredrik var gulliga nog att rädda min yngsta lillebrors skridskor och slipa dem när vi var där och åkte, lite fusk kanske att låta Björn som i vanliga fall slipar åt A-laget fixa Kims skridskor när han bara spelar i Korpen ;-p Nå hur som var det roligt att få umgås med syskonen Haglund en sista gång innan de sprids ut. Leo flyttar upp till sin flickvän i Storfors och jag och Kim ska ju snart återvända hem till Karlshamn, kvar blir Lisa.

Och nu är det redan nytt år! Det ska minsann bli ett spännande år, 2009. Jag och Kim väntar ivrigt på nyheter om en liten hundvalp! Vi hoppas på ett fortsatt fint år nere i Karlshamn, där vi trivs jättebra! Själv har jag en massa tentor framför mig medan Kim har jobb. Leo har flyttat hemifrån och Lisa ska börja gymnasiet senare i år. Det är så mycket som kommer att hända under 2009! (Nå mest  väntar vi kanske ändå på något med fyra ben och svans ;-p) Året har i alla fall börjat och slutat mycket bra med en underbar nyårsfest uppe hos familjen Lindh! Riktigt kul hade vi! Det börjar bli tradition på allvar nu med nyårsfirande tillsammans med Roine, Ida, Teddy, Wirran, Liz, Maggan, Robin, Matte, Pontus, Natta m.fl. Underbart att få träffa alla igen!

Hoppas ni alla får ett fint 2009!

Små spår
Från söta lilla Em

asgarvar Han är ju rent livsfarlig! Och det där med att du inte kan åka skridskor Emma, haha, det kan vi ta en diskussion om - en annan gång. ler



God fortsättning!!!

2009-01-02 @ 13:02:10
Besök min blogg http://delaem.blogg.se/
Från söta lilla Anonym

de är som alltid då kvar blir lilla jag...

sluta ljug nu Emma du kan visst åka skridskor... stanna kan du med för den delen :p

2009-01-07 @ 21:39:21
Besök min blogg http://darkstarlet.blogg.se/
Från söta lilla lisa

de är som alltid då kvar blir lilla jag...

sluta ljug nu Emma du kan visst åka skridskor... stanna kan du med för den delen :p

2009-01-07 @ 21:39:54
Besök min blogg http://darkstarlet.blogg.se/

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0