Tandläkarväder

Dagen går verkligen helt att beskriva med bara ord från en enda Winnerbäck låt! Löjligt lätt ska det ju inte vara, så de kommer givetvis inte i ordning ;-) Issa tar du den inte på första ordet blir jag besviken :-p

utan farthinder och konsumkort
Vilket var exakt va dagen inleddes med. Ett långt besök på mataffären för att veckohandla.

grävmaskin
Som gräver upp gatan precis utanför huset. Why? Ingen som vet, ingen som vet...

tandläkarväder
Är det inte fint väder vid kusten så är det tandläkarväder. Gråmuel. Trist. Kan det inte finnas något mellanting?



nåt som inte var Ikea, nåt som inte hade lösningen i kanten
Lite så känns livet just nu. Det är tyvärr inte så lätt som att bara följa livets bruksanvisning och flyta med. Ibland saknas helt enkelt lösningen. Början är lika diffus som slutet. Rotlöst är det just nu. Trots alla nya underbara vänner här nere så känns det inte som om man helt passar in varken här eller i Vetlanda. Som om man alltid är någonstans mitt emellan. På språng. Ut på havet och sen blåsa iväg och aldrig komma tillbaka mer till bäcken där det började. I  Vetlanda är jag född och uppvuxen - så kan jag då tänka mig att återväna och leva resten av livet där? Jag blir nästan lite rädd för mig själv när jag märker hur starkt mitt nej faktiskt är. Jag kan inte återvända. Nu bygger vi ett nytt hem, startar upp och börjar om.

och nånstans där så blev jag den jag är nu
Snart är jag verkligen vuxen. Det här är jag. Jag har formats och påverkats av många människor i mitt liv - och börjar nu bli den jag ska vara. Ambitiös. Ansvarstagande. Vuxen. Jag satt igår och läste i gamla dagböcker. Det blev inte alls som man trodde. Kanske inte är meningen för den delen h

eller. Det här är mitt liv just nu. Det består av Kim, plugg och underbara vänner. Och jag skulle inte byta det mot någonting i hela världen. Men det var ingenting jag någonsin trodde. Det var inte så här det skulle bli. Och tur är väl det, för shit vad tråkigt det skulle vara att leva om inte livet bjöd på några överraskningar här och var!

Söndermarken
©
Lars Winnerbäck


Små spår
Från söta lilla Lisa

vad då hur ville du att de skulle bli da??

2009-01-29 @ 19:17:27
Besök min blogg http://darkstarlet.blogg.se/

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0