...utan att vandra på jorden


Idag har solen lyst från en klarblå himmel. Den gnistrar i snön, hoppar över hustaken och kastar sig i havet. Det är så vackert! Efter några timmars planlöst strövande i underbar natur, och många fruktlösa försök att fånga det underbara på film (jaja, på minneskort då, men hur poetiskt låter egentligen det?! ;-p) återvände jag hem. Huset där vi bor är så vackert nu i vintertid. Det ligger snö överallt där snö kan ligga och här och var hänger några små istappar. Tänk så länge huset har stått där, med majestätisk utsikt över havet. Jag är så glad att vi fick lite snö här nere i år, det blir så ljust och fint ute då!

Just nu är hela livet ganska ljust. Om några ynka månader är vi förhoppningsvis ägare till en underbar liten shiba-valp från kennel Chonix i Malmö! Vi har väntat, hoppats å längtat så länge nu! Ett mycket efterlängtat tillskott till vår lilla "familj"! Håll tummarna för oss nu! Snart föds första valpkullen!

Det enda orosmolnet på min himmel just nu är, som vanligt, tenta. Usch vad jag hatar dem, jag önskar man bara kunde få slippa! Kanske skulle jag inte ha tagit mig jullov ;-p Men skönt var det att få ha flera veckor ledigt tillsammans med min älskling! Nåja, dagens promenad har fått mig på så underbart bra humör att inte ens tentan stör eller oroar just nu!

Undret är inte att flyga i luften eller gå på vattnet, utan att vandra på jorden.

Små spår
Från söta lilla Lisa

underbart väder vi hade, men de försvann ju lika fort som de kom :(

2009-01-13 @ 22:09:01
Besök min blogg http://darkstarlet.blogg.se/

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0