Det där som gör livet lite extra bra...

... som exempelvis en helt oplanerad mys- och filmkväll hemma hos Jocke och Evelyn ;-p Jag skulle ju egentligen bara skjutsa Jocke och Kim till bowlingen och sedan vidare vart de nu än ville, men istället råkade jag hamna hemma hos dem i deras soffa framför ett par bra filmer till klockan två på natten! Det där är sådana där totalt oplanerade guldkorn som gör livet så kul!

Kan behövas, för jag vet inte riktigt om jag ser fram emot morgondagen.. har jag tur, riktig tur, så är jag hemma från seminariet klockan sex på kvällen, har jag otur lär klockan bli sju! Usch, fy, blä! Som tur var har jag laddat mp3n med riktigt mycket bra, ny musik så att jag har tågresa hem på mig att sluta kinka över att det blev en så sen kväll i skolan ;-p

I övrigt så blev det en myskväll framför tvn med Kim ikväll... Inte helt fel :-) Han är dessutom ledig imorgon och på tisdag, så jag vet precis vem som ska få fixa mat till mig imorgon när jag kommer hem sent ;-p

Nu tänker jag bara lata mig i soffan med en riktigt ruskig deckare och komma lite i stämmning innan det är dags att råplugga in lite svar inför morgondagens seminarie. Det blir några sidor i Killing the Shadows av Val McDermid. Den kvinnan kan skriva! Dessutom har han så fin engelska, inte alls någon ful amerikanska... Inte konstigt att hon som 17-årig (en av de yngsta någonsin) blev antagen till Oxford, med engelska som huvudämne. Så förutom att det är riktigt bra böcker, underbart välskriva, så får man desutom bra övning av engelskan - måste verkligen lära mig läsa lika fort på engelska som på svenska!

Det blir ytterligare ett projekt inför sommaren, smisk på fingrarna om det blir lektyr på något annat språk än engelska! Lästips någon?


Små spår
Från söta lilla lisa

nej inga lästips fråm mig iaf!!;D

2009-03-03 @ 21:48:23
Besök min blogg http://darkstarlet.blogg.se/

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0