Malmöutställningen!

Väckarklockan stod på 04.30. Tidigt. Det var fortfarnade mörkt ute och det enda lilla ljuset man såg när man drog upp rullgardinen kom ifrån gatubelysningen och från lastfartyget som lagt till vid kajen nedanför. Nästan allt var redan förberett från dagen innan; kycklingsallad, hemgjord dressing, saft och juice i flaskor. Det var mest att packa ner maten i kylväskan och sedan satte vi oss i bilen för den två timmar långa resan till Malmö. Jag började köra och Kim sov snart som en liten stock - som alltid när han åker bil... ;-) Vi bytte plats några mil efter Kristianstad och jag satte mig och panikpluggade lite inför tentan.

Kvart över sju stod vi på parkeringen vid Malmömässan. Annika kom dit en liten stund senare och så var det bara att försöka få med sig alla prylar in! Burar, mat, stolar - och så då självklart hundarna ;-) Tre stycken shibor hade Annika anmält :-)

Efter att de kollat så att hundarna var vaccinerade och de blivit veterinärbesiktade så hittade vi en bra plats vid ring 5 där shiba skulle börja bedömmas klockan nio. Det var 31 shibor anmälda, så gissa om vi hade en massa vackra vovvar att titta på! Kim var ändå sötast - han bara satt där och tittade och kunde verkligen inte se sig mätt på shiborna eller sluta le åt hur fina de var! Det är så nära nu! "Bara" 46 dagar kvar!

Snart började shiborna bedömas och Annika hade ju inte bara en hund som skulle in i ringen, utan tre stycken! Det var ett evigt in och ut med hundar ur burarna, på med utställningskoppel, av med utställningskoppel osv. Jag förstår inte hur hon i vanliga fall kan klara av det själv! Hur som hade vi verkligen jättekul och lärde oss också lite mer om utställningar. Plus att det ju aldrig är fel att få kela med en underbar shiba! (Även om de fällde just då ;-p)

Annika passa också på att ta med oss runt i många av utställningens montrar och vi köpte såklart en massa fina saker till vovven - nehe, hur kan ni tro att den kommer att bli bortskämd..? Det kan jag inte alls förstå ;-p


Små spår
Från söta lilla Lisa

nej nej de förstår jag inte blir den boirtskämd innan den ens är född först och innan den än har kommit hem^^

2009-03-25 @ 15:18:19
Besök min blogg http://darkstarlet.blogg.se/
Från söta lilla Älskling

Nej du lisa den kommer inte alls bli bortskämd;P Jag förstår inte hur du kan tycka de?;P

2009-03-26 @ 18:46:55
Från söta lilla Emelie

Hahaha shit vad saker ni köpte :O

2009-03-26 @ 18:56:46
Besök min blogg http://allofmyheart.blogg.se/

Skriv helst en liten kommentar!

Från vännen
Kom såklart ihåg mig!

Motsatsen till snigelpost

Var besöker jag din blogg?

Gulligt meddelande här tack!

Trackback
RSS 2.0